· 

De 5 meest voorkomende fouten die paaldansers doen als ze net starten.

Wanneer je net begint met paaldansen is het belangrijk te weten dat je sneller fouten maakt of onbewust misschien rare gewoontes aanneemt. Helaas gebeurt dit vaker dan je denkt en in deze blog leg ik je uit wat de 5 meest voorkomende fouten zijn die paaldansers doen als ze net starten. 

1. HET ONDERSCHATTEN VAN PAALDANSEN

Veel mensen onderschatten hoe zwaar paaldansen is. Paaldansen is echt een zware work-out ook als je al een andere sport doet.  Je gaat spieren gebruiken die je nooit eerder hebt gebruikt.  Het is geen makkelijke sport wat je even doet dus onderschat het niet.

 

2. JE BENT BANG DAT JE HET NIET KUNT 

Natuurlijk kun je niet direct paaldansen en in de lucht allerlei trucjes doen.  Anders waren er ook geen paaldansstudio's :-) Daarom is het belangrijk om rustig te beginnen en alles stap voor stap te leren. Als je je aanmeldt, bekijk dan op het lesrooster van je studio of er speciale lessen worden aangeboden voor beginners die geen ervaring hebben. Iedereen kan het leren en sommige oefeningen beheers je in 1 les en sommige oefeningen heb je meerdere lessen voor nodig! So what! Het belangrijkste is dat je gelooft in jezelf.

3. JEZELF VERGELIJKEN MET EEN ANDER

Dat is een ding waar je direct mee moet stoppen. Dit geld voor alles wat je doet in je leven.  Je doet dit voor jezelf en niet om indruk te maken op een ander! Voor de rest ga ik hier niets extra's aan toevoegen.

 

4. JE VERGEET OM WATER TE DRINKEN

Het is belangrijk om water te drinken tijdens je les, je verliest veel vocht en daardoor kunnen er ook krampen ontstaan. Drink altijd veel water, ook als je niet sport!

 

5. JE DOET BODYLOTION OP JE LICHAAM OP DE DAG DAT JE LES GAAT VOLGEN

Doe geen bodylotion op je lichaam op de dag dat je gaat trainen, ook niet in de ochtend. Je glijdt tijdens de les en daarnaast maak je ook de danspalen vies waardoor andere leerlingen dus ook kunnen glijden. Erg vervelend voor je zelf maar ook voor de andere cursisten. Doe dit dus gewoon niet!

 

Hopelijk heb je wat aan deze tips gehad!

Ben je nieuwsgierig naar beginnerslessen paaldansen in omgeving Zoetermeer?

Bekijk snel wanneer de

Basiscursus Paaldansen start en meld je aan!

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Sally (donderdag, 02 juli 2020 01:57)

    Hi, ik ben sinds kort dus begonnen.. en bij mij gaat het iets langzamer haha vind het soms heel moeilijk en eng maar daardoor juist motiverende!
    1 groot nadeel.. ik heb last van hele erge zweethanden (leuke bijwerking van medicatie) en ik heb allerlei grip lotions en poeders al geproefd maar eenmaal aan de paal overheerst het zweet.. ik heb nu handschoenen speciaal voor paaldansen en dat gaat iets beter.. maar toch niet helemaal want die worden ook gewoon nat eigenlijk.. enige tips hiervoor wat ik thuis zou kunnen doen? Xxx

  • #2

    Sweetlake PDA (maandag, 06 juli 2020 10:16)

    Hoi Sally wat leuk dat je bent begonnen met paaldansen. In het begin heb je altijd iets meer zweet komt ook door de zenuwen en je moet er ook aan wennen. Maar ik raad je aan om je handen goed te wassen met DREFT! Probeer dit een tijdje! Succes