· 

4 tips om je polsen te beschermen tijdens paaldansen.

Tijdens het paaldansen komen je polsen onder grote druk te staan, dit is helaas onvermijdbaar.

Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je er geen polsblessures aan over houdt.

In deze blog geef ik je 4 handige tips om je polsen te beschermen.

1. Warming up : Polsen

Zorg ervoor dat je ALTIJD je polsen opwarmt tijdens de warming-up.

Dit doe je door deze oefeningen te doen. 

  • Doe je handen over mekaar alsof je wilt bidden en warm ze op door je polsen te cirkelen, dit doe je de ene kant en de andere kant voor ongeveer 20 seconden per kant.
  • Zit op je knieën en zet je handen op de grond en draai je vingers richting je knieën met je handen op de grond. Kijk of het lukt om te blijven zitten! Een zeer goede warming-up voor je polsen. Dit doe je ongeveer 20 seconden per kant.
  • Zit op je knieën, zet je handen voor je knieën plat neer en ga rustig naar voren en achteren met je vingers gespreid. Dit doe je ongeveer 20 seconden.

Het is belangrijk om je tijd te nemen om je polsen rustig op te warmen. Zorg ervoor dat je goed warm bent en desnoods herhaal je alle stappen meerdere keren!

Het opwarmen van de polsen voordat je gaat paaldansen is een belangrijk onderdeel van de les.
Tijdens de warming up bij studio Sweetlake PDA wordt er veel aandacht besteed aan het opwarmen van de polsen.

2. Polsbeschermers

Heb je zwakke polsen dan is het handig om polsbeschermers aan te schaffen. Deze kun je vinden bij een apotheek of online kun je ze ook vinden.  Polsbeschermers ondersteunen je polsen tijdens je workout.  Je zult merken nadat je polsen sterker worden je ze naderhand niet meer nodig hebt.

3. Handstanden

Probeer iedere week handstanden te oefenen! Dit doe je samen met iemand of tegen een muur. Als je iedere week 5 tot 10 minuten aandacht besteed aan handstanden zul je vanzelf merken dat je polsen sterker worden.

4. Polespins

Nadat je de warming-up hebt gedaan ga dan niet als een bezetene moeilijke oefeningen doen in de paal, maar draai je polsen warm, dit noemen we indraaien.  Dit doe je door verschillende polespins te doen. Als je polespins doet voor je echt start met de paaldanstricks zijn je polsen voorbereid op het grote werk wat er gaat komen. Dit doe je zowel rechts en links!

 

Voorbeelden van enkele Polespins zijn:

  • Polestep
  • Pirouette
  • Chairspin
  • Attitude
  • Playgirl
  • Showdance
  • Flashdance

 

Dit zijn mijn tips om er voor te zorgen dat je geen polsblessure krijgt met paaldansen!

Heb je misschien nog een andere goede tip dan hoor ik dit graag van je.

 

Laat een reactie achter onder deze blog.

Reactie schrijven

Commentaren: 0